Groei in business door groei in communicatie
masterclass – 10 tot 1.000 personen
Een gesprek aangaan met een klant is heel wat anders dan echt contact maken, de verbinding leggen. Gaan jullie de verbinding aan en halen jullie het maximale uit de communicatie met een klant óf bedankt deze nog te vaak voor het leuke gesprek en de producten en diensten die jullie bedrijf aanbiedt? In het laatste geval is het klantcontact verbeteren een noodzakelijk punt op jullie agenda. Het is zaak dat er binnen het bedrijf een verschuiving plaats vindt van een klantvriendelijke organisatie naar een klantgerichte organisatie. Dit alles om de omzet te verhogen en het uiteindelijke doel ‘het klantcontact verbeteren’ te bewerkstelligen. De masterclass ‘groei in business door groei in communicatie’ biedt hiervoor uitkomst.
De masterclass van Walter Vermeer vormt een ideale training waar organisaties in groepsverband aan deel kunnen nemen. In een sessie van drie uur praat Walter jou en jouw collega’s bij over alle aspecten van overtuigend spreken en communiceren in het openbaar met als doel jullie als team te laten groeien op het communicatievlak. Enkele onderdelen die behandeld worden zijn:
Tijdens de interactieve masterclass deelt Walter zijn ervaringen, tips en tricks met jullie. De masterclass boordevol interessante informatie gaat gepaard met muziek, er wordt gebruik gemaakt van videomateriaal en er is op z’n tijd plaats voor wat humor.
Na afloop kan al het geleerde in de praktijk uitgevoerd worden. De masterclass zorgt ervoor dat alle teamleden eenvoudiger verbindingen leggen met belanghebbende en dat er met volle overgave gecommuniceerd wordt doordat er (meer) zelfvertrouwen is opgebouwd. Jullie begrijpen dat luisteren en communiceren één zijn, jullie tonen begrip en leven je in. Dit alles zorgt niet alleen voor loyaliteit van de klant, maar ook loyaliteit van en naar elkaar. Daarnaast heeft iedereen de essentiële technieken onder de knie om klanten te boeien en te binden aan jullie bedrijf waardoor producten en diensten in het vervolg ‘als worstenbroodjes over de toonbank worden geschoven’.
Deze masterclass is in te zetten als intermezzo tijdens een inhoudelijke dag, als onderdeel van een cultuuromslag of als aanzet tot groei in communicatie.